دیتابیس ارتباط با رسانه ها بهترین منبع برای برقراری ارتباط با سردبیران، گزارشگران، نویسنده گان آزاد و آنهایی است که باید اعلامیه ی خبری را دریافت کنند.

اگر افراد بیرون از این حلقه را نیز باخبر می کنید، بهتر که از خدمات ارسال اعلامیه خبری استفاده کنید.

اگر بخواهید به چندین منبع خبری اعلامیه خبری بفرستید، این کار پول گزافی می خواهد. زیرا ممکن است قیمت استفاده از خدمات توزیع اعلامیه خبری بلند باشد. به همین خاطر در حین تصمیم به توزیع اعلامیه ها، تعداد منابع خبری را به تناسب توان مالی، تعیین کنید.

در امریکای شمالی برخی از بنگاه های  توزیع  کننده اعلامیه خبری اینهایند:

·         PR Newswire ( www.prnewswire.com )

·         Canada Newswire ( www.newswire.ca )

·         BusinessWire ( www.businesswire.com )

این بنگاه ها گیرنده گان را به اساس موضوع  و  ساحه کاری دسته بندی می کنند. این، شانسی است که شما می توانید رسانه های مشخصی را مخاطب قرار بدهید. ممکن سردبیران بخش تکنالوژی یا طبی را در نظر داشته باشند. امکان دارد گیرنده ی شما سردبیران روزنامه ها باشد یا افراد دیگر. درهرحال کارمند بخش مشتریان بنگاه ها تمام گزینه ها را با قیمت شان برای شما توضیح خواهد کرد.

اعلامیه های خبری در کمپاین ارتباطات عامه نقش مهم دارند. چه اینکه هر اعلامیه خبری جدید به سردبیران و مردم دیدگاهی نسبت به موسسه ی شما می دهد.

زمانی که مراحل گفته شده بصورت حرفوی انجام شود، هویت و شهرت موسسه  بلند می رود. به یاد داشته باشید که تنها  اعلامیه ی خبری  وسیله برقراری ارتباط حرفوی نیست. بدیل های دیگر نیز وجود دارد.