جلب توجه سردبیر(ارتباطات عامه)
اغلب سردبیران ازدریافت معلومات خوشحال می شوند. زیرا به این وسیله می توانند معلومات شان را بروز کنند. حقیقت است که بروز بودن، نقش حیاتی را دروظیفه آنها بازی می کند. به همین خاطر- از روی ناچاری هم- در کنار رسیده گی به کوهی ازمعلوماتی ناگزیراست، دیدی به بسته اطلاعاتی شما هم بیاندازد.
خوشبختانه ازاین که سردبیران مسوولیت هایشان را با جدیتِ تمام انجام می دهند، اکثرآنها حداقل تمام معلوماتی را به آنها می رسید یک بار مرور می کننند.
برخِ اعظم مطالعه معلومات با سر کشیدن یک گیلاس قهوه درصبح شروع می شود. سردبیران فقط عنوان های خبرنامه ها را می خوانند. ممکن یک یا دو پاراگراف را بررسی کرده و تصمیم بگیرند که آیا معلومات بدرد آنها می خورد یا نه!
{اینجا شانس خود را بیازماید}؛ زیرا که همه خبرنامه ها اخبار زمین لرزانک را دربرندارند!
درحقیقت اکثراخبار به منظور زنده نگه داشتن اسم موسسه در ذهن سردبیران نوشته می شود. با آن هم برخی از معلوماتِ شما حاوی ارزش خبری است. ممکن معلوماتی داشته باشید که می تواند حداقل توجه یک سردبیر را به خود جلب کند. حالا گوشی را بردارید و شروع کنید برای پیدا کردن مشتری برای معلومات.
خوشبختانه ازاین که سردبیران مسوولیت هایشان را با جدیتِ تمام انجام می دهند، اکثرآنها حداقل تمام معلوماتی را به آنها می رسید یک بار مرور می کننند.
برخِ اعظم مطالعه معلومات با سر کشیدن یک گیلاس قهوه درصبح شروع می شود. سردبیران فقط عنوان های خبرنامه ها را می خوانند. ممکن یک یا دو پاراگراف را بررسی کرده و تصمیم بگیرند که آیا معلومات بدرد آنها می خورد یا نه!
{اینجا شانس خود را بیازماید}؛ زیرا که همه خبرنامه ها اخبار زمین لرزانک را دربرندارند!
درحقیقت اکثراخبار به منظور زنده نگه داشتن اسم موسسه در ذهن سردبیران نوشته می شود. با آن هم برخی از معلوماتِ شما حاوی ارزش خبری است. ممکن معلوماتی داشته باشید که می تواند حداقل توجه یک سردبیر را به خود جلب کند. حالا گوشی را بردارید و شروع کنید برای پیدا کردن مشتری برای معلومات.
معمولا سردبیران درقبال اعلامیه های جذاب، حساس بوده ونمی خواهند آن را نخوانده بگذرد. ممکن است شما به مقایسه سردبیران به معلومات تان حساسیت نشان ندهید. برخلاف، بهترین کار دراین مواقع برقراری یک تماس تلفنی است.
چند اِخطار!
اول، درجریان به سرآمدنِ آخرین مهلت روزانه، هفته گی یا ماهانه سردبیر، باوی تماس نگیرید. این مدت ها را در پرونده ارتباط رسانه ای درج کنید.
دوم، تنها برای اخبار مهم و جالب با رسانه ها در تماس شوید تا برای اخبار معمولی و پیش پا افتاده. کسانی که نحوه درست برقراری ارتباط تلفنی را نمی دانند، به "گرگ نالان"ی می ماند که وقت زوزه اش را هم نمی داند!
اگرمی خواهید که چندین خبرنامه را درفاصله کوتاه نشرکنید، بهتراست خبرِنشرهمه آنها را دریک تماس تلفونی به سردبیر ارایه کنید. درغیران، فقط زمانی با رسانه ها در تماس شوید که گوشت آماده ای پختن باشد. (تمام معلومات آماده ی نشربوده و خود، هم، آماده ی جواب به سوالات باشید.)
به یاد داشته باشید که صرف معلومات کوتاه را از طریق تماس تلفونی ارایه کنید. معلومات اضافی را طی ایمیلی برای سردبیر (یا با استفاده از هروسیله ای که سردبیرمعین می کند) بفرستید.
استفاده هوشیارانه ازتیلفون، ارتباطات را مطمین وحرفوی می سازد. علاوه ازآن دربلند بردن اعتبار موسسه وعلاقمندی رسانه ها به می گردد.
اگرمی خواهید که چندین خبرنامه را درفاصله کوتاه نشرکنید، بهتراست خبرِنشرهمه آنها را دریک تماس تلفونی به سردبیر ارایه کنید. درغیران، فقط زمانی با رسانه ها در تماس شوید که گوشت آماده ای پختن باشد. (تمام معلومات آماده ی نشربوده و خود، هم، آماده ی جواب به سوالات باشید.)
به یاد داشته باشید که صرف معلومات کوتاه را از طریق تماس تلفونی ارایه کنید. معلومات اضافی را طی ایمیلی برای سردبیر (یا با استفاده از هروسیله ای که سردبیرمعین می کند) بفرستید.
استفاده هوشیارانه ازتیلفون، ارتباطات را مطمین وحرفوی می سازد. علاوه ازآن دربلند بردن اعتبار موسسه وعلاقمندی رسانه ها به می گردد.
+ نوشته شده در پنجشنبه هجدهم فروردین ۱۳۹۰ ساعت 13:41 توسط احسان
|