در نمایش های تلویزیونی و برنامه های رادیویی، سردبیران و برخی از گزارشگران و حتی مجری برنامه، در نشر شدن و یا نشر نشدن خبر نقش دارند.

در سایر انواع رسانه ها، تولیدکننده، تصمیم می گیرد که کدام اخبار در دوره های بعدی پوشش یابد.

باید حین ارسال خبرها و ارتباط گیری با کارها و وظایف تهیه کنندگان و معاونین اش توجه داشته باشید. طوریکه برخی از تولید کنندگان یک یا دو خبر تولید می نماید،

برعکس دستیاران تهیه، کارکردهای مشخصتر را به عهده دارند. به عنوان نمونه؛ دستیاران افراد مناسب برای مصاحبه را جستجو کرده و حاضر به مصاحبه می نماید.

پس بهتر است که به جای تولید کننده با دستیار وی در تماس شوید.  

تلویزیون

ارزشهای خبری در خبرهای روزنامه  و خبرهای تلویزیونی مشترک می باشند. تنها استثنای خبرهای تلویزیونی این است که درخبرهای تلویزیونی بیشترروی عناصر و ابعاد دیداری خبر تمرکز می شود.

ممکن است برخی از برنامه های تلویزیونی توجه شما را جلب کنند. اینها شامل برنامه های تعلیمی- معلوماتی، برنامه های خبری مرتبط به اجتماع و محل و یا اخبارتجارتی  می شوند.

در مورد محتوای برنامه های رسانه های محلی معلومات جمع آوری کنید. به مجرد انجام این کار، خبر را به رسانه ی بفرستید که از خبر شما در مصاحبه ی اختصاصی داخل استدیو و یا فیچر استفاده می تواند.

رادیو

زمان نشر اخبار در رادیو خیلی محدود می باشد. برای عناوین و خلاصه اخبار مهم، وقت محدودی تعیین شده است. با آن هم برنامه های رادیویی شانس خوبی برای مطرح کردن موسسه  می باشد.

برخی از رادیوها وقت اضافی ای را برای پوشش اخبار و فیچرها اختصاص می دهند. این گونه برنامه ها را به نام "برنامه های پیش زمینه ای" هم یاد می کنند.

اکثر اخبار شبکه لاینوکس به مقایسه برنامه های عادی، شانس بیشتر انعکاس یابی را دارند.

اگر بخواهیم شانس نشر اخبار بلند برود، انها را باید به رسانه های ویژه ی خبررسانی ارسال کنیم. درهرساعت 45 دقیقه به اخبار، ورزش، آب وهوا، گزارشهای ویژه وسایر مطالب فیچری اختصاص داده می شود. درحالی بقیه 15 دققیقه بقیه به مسایل تجارتی اختصاص دارد.

پس اگرخبر را به رسانه ی ویژه تجارت بفرستید، به همین تناسب شانس نشر اخبار پایین می آید.

تمام استدیوهای رادیویی شبیه به مجله و روزنامه کار می کند. فرق آنست که در رادیو دیپارتمنت های بیشتر، گزارشگران زیادتر و منابع اضافه تر موجود است.

معمولاً اخبار مورد علاقه ی جامعه گیرنده  و اخبار مورد توجه سرمایه گذاران، بیشتر مورد توجه دست اندرکاران رسانه ها نیز می باشند.

درمورد نشر خبرهای موسسه  در قالب اخبار"لاینوکس برای تجارت"، باید بگوییم که این کار انجام شدنی می باشد. 

با اینهم یک نکته را متوجه باشید که  اگرحتی هدف شما  تبلیغ  از موسسه باشد، نباید خبر به شکل اعلان تجارتی بوده یا مانند مطالب تجارتی با شکلی از تاثیرات ویژه تهیه شوند. 

از تعصب در خبر دوری کنید. هیچ عاملی به انداره تعصب و تبعیض اعتبار خبر را  لطمه نمی زند. زیرا تعصب عاملی است که به زودترین فرصت خواننده گان را از خبر روگردان می کند.

مصاحبه ی اختصاصی

مصاحبه های اختصاصی رادیویی و یا تلویزیونی، بهترین راهکرد جهت پوشش دهی موضوعات بیشتر می باشد.

درمصاحبه های اختصاصی معمولا متخصصان یک بخش را به عنوان اشتراک کنندگان برنامه دعوت می کنند.

دراین گونه برنامه ها معمولا شماره ی برای تماس با برنامه اختصاص داده می شود.

به این صورت و با توجه به زمینه های فراهم شده در مصاحبه های اختصاصی، این گونه برنامه ها، بهترین زمینه را برای افزایش میزان شهرت موسسه فراهم می کند.  

برای اجرای بهتر مصاحبه های اختصاصی ، دستیارتهیه، مسوول برقراری ارتباط با مهمانان جالب توجه  می باشند. تولید کننده، نقش هماهنگ کننده تمام پروسه ها را به عهده دارد.

علاوه برآن گیرندگان می توانند از طریق تلفن و ای میل نظریات شان با برنامه شریک سازند.

در مصاحبه های اختصاصی میزبان، مصاحبه کننده، هماهنگ کننده ی برنامه، تماس گیرندگان را انتخاب نمی کنند. آنها نظرشخصی خود را درمورد نظریات مهمانان نیز ابراز نمی کنند. 

اگر خواهان شرکت درچنین برنامه ها استید، بهترین راه، تماس با تهیه کننده و یا معاون تهیه کننده می باشد.

درصورتیکه برای برقراری تماس با این افراد محدودیت وضع شده باشد، بهتر است با آنها در تماس نشوید.