ارسال معلومات برای رسانه ها(ارتباطات عامه بخش دهم)
مطبوعات
مطبوعات زمان خاصی برای قبول و نشرمعلومات دارد. این مدت عموماً درروزنامه ها و هفته نامه ها، محدود است؛ اما، ماهنامه ها و فصلنامه ها تا چندین ماه فرصت ارسال و اخذ معلومات را دارند.
با آنکه نمی خواهید متخصص نشرموضوعات از طریق دیسکتاپ یا مطبوعات شوید، اما داشتن معلومات کافی دراین عرصه مفیدیت زیادی دارد. پس باید درمورد این انواع فایل ها مطالعه کرد. دراین قسمت می توانید راهنمایی ها درمورد فارمت های متنی معمول مانند برنامه ورد (برای چاپ)، ایچ تی میل(برای انترنت) و فارمت های گرافیکی چون ای پی ایس و جی پی جی و جی آی ایف مطالعه کنید. برای موضوعات ارتباطی حساستر، ممکن است ازشما بخواهند که با موازی با بخش خدمات کاپی ایدیتر، طراحان گرافیکی و سایرکارشناسان بخش امورچاپ کارکنید.
نحوه کارانترنت مشابه با کاررسانه های چاپی است. صرف امتیاز انترنت در"سرعت" آن می باشد. اخباربرخلاف رسانه های چاپی مستقیماً درانترنت نشرمی شود. درنشرات انترنتی فضا، به تناسب صفحه مطبوعات محدود نمی باشد. پس انترنت، اخباری را پوشش می دهند که امکان چاپ آن در صفحه مطبوعات ناممکن باشد.
پس طبیعی است که سردبیران رسانه های آن لاین ترجیح می دهند تا معلومات را ازطریق انترنت دریافت کنند. درعین به همان اندازه که با سردبیران بخش مطبوعات در تماس استید، با سردبیران رسانه های آن لاین نیز مایه تماس گرم نگه دارید. ازاینکه دنیای رسانه های آن لاین به سرعت تغییرمی کند، به همین خاطر نمی توان از تماس منظم با سردبیران آنها چشم پوشی کرد.
تلویزیون و رادیو
مطالعات نشان داد که تلویزیون به عنوان بدیل روزنامه ها اولین منبع خبررسانی است. این تحقیقات علاوه می کند که اخبار تلویزیون به مراتب نسبت به اخبار روزنامه ها اعتباردارد. پس بهتراست که از این توانایی ها بیشتر استفاده گردد. ازجمله می توان برای موارد ذیل استفاده برد: برنامه های خبری تلویزیون های محلی، برنامه های مجتمع استدیوهای تلویزیونی، نمایش های تجارتی و معلومات تکنالوجیکی و نمایش های تعلیماتی. ازین که تلویزیون ها به اخبار بیشترتوجه دارد، باید به اخبار از زوایایی مختلف نگاه کرد. هم چنان نباید نوشتن پی نوشت های جالب و جذاب تلویزیونی را از یاد برد.
مصاحبه های رادیویی راه دیگر تبلیغ از موسسه و فعالیت های آن می باشد. با رسانه های مختلف درتماس شده و با توافق سردبیربخش خبر و برنامه های تولیدی درخواست مصاحبه بدهید.
در آخر، باید حرفهای جذاب و قانع کننده به این سوال داشته باشید:"چرا باید شنونده گان به ما علاقمندی نشان بدهند؟"
دربخش چهارم درمورد مشخصات رسانه های متفاوت صحبت می کنیم. با این معلومات قادر خواهید شد تا نحوه ارسال معلومات برای رسانه های متفاوت را بدانید.